Саліцилати: отруєння саліцилатами.

Отруєння саліцилатами призводить до змішаного порушення КЩР. Метаболічний ацидоз з високим аніонним інтервалом обумовлений як самими саліцилатами, так і збільшенням продукції лактату, а респіраторний алкалоз – безпосередньою стимуляцією саліцилатами дихального центру і зниженням РаСО2.

Лікування починають з промивання шлунка фізіологічним розчином NaCl (бікарбонат натрію не застосовують). Потім призначають активоване вугілля. Щоб прискорити виведення саліцилатів, слід підтримувати рН сечі більше 7,5 (для цього в / в вводять розчин бікарбонату натрію) і достатній діурез. Однак при супутньому респіраторному алкалозі подібне лікування небезпечно.

Для підвищення рН сечі можна призначити ацетазоламід – але тільки разом з бікарбонатом натрію, оскільки ацетазоламід підсилює метаболічний ацидоз.

Підвищене надходження HCO3-в дистальні відділи нефрону при в / в введенні бікарбонату натрію, призначення ацетазоламіду і респіраторному алкалозі може викликати важку гіпокаліємію. При її виникненні проводять відповідне лікування.

Для запобігання гіпоглікемії призначають розчини глюкози.

Зростання прихованих втрат води може призводити до виражених гіповолемії і гіпернатріємії.

За наявності ХНН проводять гемодіаліз з високою концентрацією в діалізуючі розчині.

Comments are closed.