Нейропатія зорового нерва токсична.

Токсична нейропатія зорового нерва може привести до швидкого погіршення зору. При цьому спочатку виникає двосторонній набряк дисків зорових нервів і з’являються центральні або центроцекальние скотоми. Типові приклади – отруєння етамбутолом, отруєння метанолом, отруєння етиленгліколем і отруєння окисом вуглецю.
При токсичної нейропатії зір може також погіршуватися поступово, при цьому розвивається атрофія зорового нерва без гострої фази набряку диску зорового нерва . Припускають, що токсичний вплив на зоровий нерв можуть надати багато речовин (в тому числі – лікарські засоби), однак для більшості з них це недостатньо підтверджено. До таких речовин відносяться дисульфірам, етхлорвінол, хлорамфенікол, аміодарон, муромонаб-СD3, ципрофлоксацин, серцеві глікозиди, стрептоміцин, свинець, миш’як, талій, пеніциламін, ізоніазид, еметіна гідрохлорид і сульфаніламіди.
Зір може поступово погіршуватися при недостатності харчування (при голодуванні, синдромах порушеного всмоктування, алкоголізмі). У випадках, коли з незрозумілих причин розвиваються двосторонні центральні скотоми і збліднення дисків зорових нервів, необхідно визначити сироваткову концентрацію вітаміну В1, вітаміну В12 і фолієвої кислоти.

Comments are closed.